En sanning om mig.

Jag är väldigt ofotogenisk. (Vet ej om jag skrivit om detta.) Kom inte och säg något annars heller, haha, jag vet hur jag ser ut. Det är väl mest när andra fotograferar mig, men ofta när jag själv gör det också. Hur många bilder tror ni inte jag behöver ta förrän jag blir nöjd med någon bild? Förr var det värre, jag knäppte runt 100 bilder och behöll 5-10 stycken. Nu landar vi väl någonstans runt 20-30 bilder men jag behåller oftast alla bilder, trots att jag är missnöjd med de flesta.

Jag har i alla fall en anledning till att inte vilja vara med på bild, för jag avskyr det nämligen. Om jag ser nån bild som andra tagit på mig, och den faktiskt ser åtminstonde helt okej-bra ut blir jag HELT förvånad. Tycker dock det är ganska respektlöst att fotografera en som absolut inte vill vara med på bild. Ibland är jag med på bild, för man orkar inte alltid säga ifrån eller ibland så struntar jag i det hela och bara.. Är med, jag vill ju också ha fina minnen i foton som inte bara jag tagit.

Förut vågade jag aldrig erkänna om jag blev nöjd med en bild på mig själv. Jag har fått frågor som "Varför lägger du upp bilder på dig själv om du blir/är så missnöjd?" Då handlar det uppenbarligen om att jag för en gångs skull blivit nöjd med en bild, men jag var för osäker för att säga något, haha. Tur att man förändras.

Dock kan jag precis inte göra så mycket annat än att acceptera detta, väldigt tråkigt dock, att man ska behöva ha ångest över att vara med på bild.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan inte se fulare än på bilder =/

2011-01-19 @ 11:05:04
Postat av: MiLLA

sv: Håller med delvis.. Jag tycker att han passar i det, fast kanske inte egentligen. Känns så himla konstigt att se honom i snaggat, hans svarta hår innan var ju tusen gånger snyggare!



Btw, precis samma för mig. Hatar verkligen att vara med på bild. Och inte så roligt att man måste ta typ 1000 egobilder innan man blir nöjd, haha...

2011-01-19 @ 19:23:28
URL: http://millaaleksandra.blogg.se/

Här kan du lämna din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din egen bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0