Should I have done better?

Stannade hemma från skolan idag, mådde dåligt imorse, även när jag vaknade efter att ha somnat om, men jag mår bättre nu. Lina sov över igårnatt också, så har ägnat den mesta tiden att ta hand om min bästa vän efter en händelse. Kom ihåg att jag lovat att det ordnar sig snart ska du se.

Hade ett litet breakdown för nån timme sedan. Ni vet när man är ensam med sina tankar och det blir för mycket. Jag hade verkligen everything on my mind, och det var bara de negativa sakerna. Borde inte ha gjort så, borde inte ha sagt så, skulle ha gjort så, varför gjorde jag så, hur kunde jag tro något sånt, varför, hur, borde jag, borde jag inte? Mår jag verkligen bra? Ja, det gör jag faktiskt. Men även dem gladaste personerna kan gråta. Jag gråter sällan nu för tiden, vilket jag ser som en bra sak. Det är lite udda att jag hatar själv att gråta, jag känner mig svag och sårbar. Särskilt om någon ser på. Men när andra gråter så blir det en helt annan sak. Då vill jag ta hand om personen, göra den glad, make things right och så vidare. Då är inte personen svag. Då är det "Crying takes the sad ouf of you"-citatet som gäller.

Den stora anledningen till att det här hände är väl att jag har sådan stor press på mig själv just nu. (Skolan, mål, framtiden, mig själv) Jag har faktiskt inte undanhållit att det har känts jobbigt, för det är väl ganska självklart. Vill göra folk stotla, folk som tror på mig, räknar med mig. Jag är inte van vid att veta att folk räknar med mig, men nu känns det verkligen som att jag har en hel drös. Då blir jag rädd. Rädd för att göra dem besvikna, för vi alla vet ju att besviken är snäppet värre än arg/ledsen på en. Plus att jag har PMS just nu, så jag är ännu mer känslig än vanligt. Men jag tror jag kan klara mig ur det här på ett smärtfritt sätt. Jag behöver inte göra någon besviken bara jag kämpar hårt, vilket jag ska göra mitt bästa i. Den andra anledningen är lack of boyfriend-presence. Det har gått 16 dagar nu, och jag ska försöka stå ut i tre dagar till. Det är förjävla hårt kan jag säga. Det är svårare att ha tålamod då, än när man fiskar, och ni som vet att jag hatar att fiska förstår. I miss you so much.

Besök på torsdag/fredag, julafton, jullov i Södertälje, födelsedag, anniversary, gå ut tvåan, sommarlov - Frihet ett bra tag. Mitt sista sommarlov, för övrigt. Det kan bara bli bättre efter det här. Bara jag står ut lite till.

Cause I like where I'm going

Kommentarer
Postat av: alexandra

Gumman, allt blir bra till slut, och du klarar skolan galant nu! <3

2010-12-07 @ 21:03:39
URL: http://atypi.blogg.se/
Postat av: Olle

kämpa så gott du kan så blir man stolt! =) man kan inte göra bättre än sitt bästa! I know u can make it little one! =)

2010-12-08 @ 05:03:55
URL: http://ziljon.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Lilla vän :)

2010-12-08 @ 09:49:35

Här kan du lämna din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din egen bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0