I want to change; Beauty is on the outside too


Jag vill försvinna för ett tag och sedan komma tillbaka och chocka världen.
Det finns så mycket jag vill ändra på just nu med mig själv, för mycket för att räkna upp, men det går inte på en dag, inte en vecka och inte en månad, det tar längre tid. Jag har skrivit ner de flesta saker som en påminnelse till mig själv, men jag har inget vidare tålamod.

Det jag skulle vilja är att komma tillbaka som en vacker, självsäker, smal och extraordinär tjej. Jag kan aldrig bli perfekt, men det är faktiskt inte det jag strävar efter längre. Jag vill bara vara "stunning", främst i mina egna ögon, det är nog min största dröm. Jag älskar skönhet! Det är viktigt för mig, i alla fall när det gäller mig själv. Insidan är viktigast, ja visst, men utsidan utstrålar så mycket också.

Jag blir galen ibland när jag tittar på någon, en vacker tjej och kan inte hitta ett enda fel på utsidan. Om det finns något jag blir avundsjuk på, är det skönhet. Det finns nån tjej på media som är helt sinnessjukt sjukt söt till exempel, och en tjej i Göteborg vars blogg jag följer - Sjukt söta tjejer! Så har jag flera tjejkompisar som är de vackraste jag vet, det klart jag inte sitter och irriterar mig på att jag känner mig "fulare" eller dylikt men det klart man vill känna sig vacker själv också.

Jag ska jobba med mig själv och i och med det kämpa för ett bra självförtroende. Jag har helt enkelt tröttnat på att vara en av de där tjejerna som sitter och mår dåligt över sitt dåliga självförtroende; Sitt för runda ansikte, sitt tråkiga hår, sin tråkiga stil och sin inte tillräckligt smala kropp. Jag väljer att göra något åt det istället.

Tror jag skriver ut den här texten och sätter upp den på väggen.
Det kanske funkar som en slags inspiration till mig själv.

Kommentarer
Postat av: alex

Peppa, du är så himla fin så! <3

2011-02-09 @ 11:50:44
URL: http://atypi.blogg.se/
Postat av: Eimi

Klockren text! Känner igen mig i det du skriver så väl! :]

2011-02-09 @ 12:35:16
URL: http://eimsne.blogspot.com/
Postat av: ida

Du ÄR fin Isa! ♥ Men man är alltid mer självkritisk och är expert att hitta fel på sig själv, tyvärr. Synd att det ska behöva vara så...

2011-02-09 @ 17:03:22
URL: http://idawa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Alltså du är ju cp-fin! Inga fel alls!

Men vet hur det är när andra säger fast man själv inte tror på det :( men du borde tro på oss ändå hiihihi 8)

2011-02-09 @ 22:52:42
URL: http://dalkullornagoeswild.blogg.se/

Här kan du lämna din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Din egen bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0